DE CE NE COMPLACEM ÎN RELAȚII DUREROASE?

 

Acest subiect se adresează oricarei persoane care dorește să-și revizuiască viața amoroasă și să transforme iubirea într o experientă satisfacatoare!

Aceste tipologii afective îl consumă pe celalalt, îl stoarce de energie, îl tulbură atât de mult, încat ajunge să se simtă vinovat, sau să creadă că suferința din dragoste este normală.

Este adevarat că nimeni nu-i perfect și că toți avem micile noastre ,,nebunii,, însa tipurile de relații pe care le voi menționa, depasesc cu mult stadiul unei inoensive preferințe și nu țin de un simplu capriciu.

Sunt atitudini extrem de toxice pentru cei care decid să intre în asemenea jocuri emoționale.

Autorul vă recomandă si :  Ce este autismul virtual și cum îl recunoaștem

Se spune că trebuie să acceptam partenerul așa cum este, și că este greșit să îi cerem să facă lucruri care nu îi stă în fire, sau pe care nu vrea să le facă.

De acord, însa cu cateva precizări.
Aș spune că ar fi de preferat să acceptăm felul de a fi al partenerului, doar dacă asta nu presupune un sacrificiu psihologic din partea noastră.

TIPOLOGIILE AFECTIVE

Ma voi referii concret la opt tipologii afective, cele care sunt considerate extrem de vatămatoare și primejdioase pentru bunăstarea emoțională a cuiva:

  •  Histrionic Teatral  (iubire – hărtuițoare)
  •  Paranoid – Vigilent  (iubire suspicioasă)
  •  Pasiv – Agresiv  (iubire subversivă)
  •  Narcisist – Egocentic  (iubire egoistă)
  •  Obsesiv – Compulsiv  (iubire perfecționistă)
  •  Antisocial – Artăgos  (iubire violentă)
  •  Schizoid – Sihastru  (iubire distantă sau indiferentă)
  •  Limotrof – Instabil  (iubire haotică)
Autorul vă recomandă si :  Afla acum câteva modalitați de tratare a depresiei

Ficare dintre acestea poartă în sine una sau mai multe antivalori care se opun unei iubiri împlinite și sănătoase.
Studiile spun ca suma tuturor acestor tipuri de (tulburări de personalitate), ajung la 20 – 30% din totalul populatiei.

Cei care decid să pună capăt unei astfel de iubiri nu reusesc să o facă cu ușurință și cer ajutorul unui profesionist în speranța că lucrurile se vor normaliza.

Insă, uneori trebuie să înțelegem că anumite sacrificii nu ne avantajează.

Citește și:

 

Autorul vă recomandă si :  Modalității de combatere a stresului

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.