Tratamentul pentru sindromul de stres post-traumatic urmarește redobandirea senzației de control asupra propriei vieți și implică atât terapia medicamentoasă, cât și psihoterapia. Timpul este pentru o parte din noi cel mai eficient tratament, dar doar acesta nu este suficient. E nevoie de muncă și ajutor pentru a depăși cu bine această perioadă.

În ce constă tratamentul pentru sindromul de stres post-traumatic?

Aceste două tratamente combinate ajută la ameliorarea simptomelor, dobandirea unor aptitudini de blocare a manifestarilor clinice și la recapatarea stimei de sine.

Tratamentul medicamentos este stabilit în funcție de necesitățile pacientului. Acesta poate include administrarea de antidepresive, eficiente și în tratarea tulburărilor de anxietate, antipsihotice, dacă apar halucinații sau delir, hipnoinductoare în cazul tulburărilor de somn.

Autorul vă recomandă si :  Cum să supravietuiești unei legaturi afective creia îi lipsește dimensiunea etică a iubirii

Terapia cognitiv-comportamentală este eficientă în cazul tulburării post-traumatice, și se axează pe modificarea propriilor gânduri generând astfel comportamente și reacții mai sănătoase.

În cadrul acestui tip de intervenție menționez doar cateva metode:

  • Terapia prin expunere. Pacientul își înfruntă și își controlează teama, într-un mediu securizant, folosindu-și imaginația sau vizitând locul în care evenimentul traumatizant s-a petrecut.
  • Restructurarea cognitiva. Pacientul este ajutat să își acceseze amintirile traumatizante, emoțiile aferente, și să privească situația într-o manieră realistă.
  • Relaxarea. Tehnicile de relaxare sunt utile în diminuarea nivelului de anxietate, care paralizează psihicul pacientului.

Ce puteti face pentru gestionarea perioadei care urmeaza unui eveniment traumatizant!

  1. Petreceti timp cu persoanele apropiate;
Autorul vă recomandă si :  Cum îți poate fi bine cu o persoană histrionică

2. Acordati-vă timp;

3. Intoarceti-vă la activitatiile zilnice obisnuite;

4. Vorbiti despre ce s-a întamplat de îndată ce vă simțiți pregatit;

5. Faceti lucruri care vă fac plăcere și care vă relaxează;

6. Stabiliti-vă obiective realizabile;

7. Observați fiecare pas pe care îl faceți spre recuperare;

Amintiti-va ca recuperarea este posibilă, iar acele reacții emoționale și fizice pe care le-ai simțit sunt raspunsuri normale la situații anormale;

Apelați la specialiști Este obligatoriu să-i lăsăm pacientului libertatea de a alege terapia.

Citește și:

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.